Declarația pentru Fondul de mediu se poate depune online

Declarația pentru Fondul de mediu se poate depune online

Declarația pentru Fondul de mediu se poate depune online În Monitorul Oficial nr. 544 din 3 iulie 2019 a fost publicat Ordinul Ministerului Mediului nr. 572 din 11 iunie 2019 pentru depunerea declaraţiilor privind obligaţiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Conform acestui ordin, declaraţiie privind obligaţiile la Fondul se pot depune și online, ca metodă alternativă de depunere a declaraţiilor privind obligaţiile la Fondul pentru mediu. Pentru a se putea depune online declarația pentru Fondul de mediu, este necesară obținerea unei semnături electronice care se bazează pe un certificat calificat pentru semnătură electronică, emis de un prestator de servicii calificat, acreditat. Care sunt pașii...

TVA de 5% la produsele eco, montane, tradiționale

TVA de 5% la produsele eco, montane, tradiționale

TVA de 5% la produsele eco, montane, tradiționale Prin OUG 31/2019, Guvernul a adus modificări Codului Fiscal în ce privește TVA-ul la produsele eco/tradiționale. Pana la 31 mai 2019, TVA-ul pentru aceste produse a fost de 9%.Începând cu 1 iunie 2019, firmele pot aplica pentru alimentele de înaltă valoare calitativă, respectiv produse montane, eco, tradiționale, cota redusă de TVA de 5%, dacă respectă anumite condiții. Pentru a putea aplica cota redusă de TVA de 5% la produsele eco, acestea trebuie să fie autorizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.Livrarea produselor trebuie însoțită de copia documentului de recunoaştere/ atestare/ certificare eliberat de autoritatea competentă, cu excepţia livrării efectuate către...

Scurt ghid contabil pentru antreprenori începători

Scurt ghid contabil pentru antreprenori începători

Ghid contabil pentru antreprenori începători – Primii 10 pași Dacă te-ai hotarât să fii propriul tău șef, să ai propria ta afacere, atunci acest articol te va ajuta să identifici primii pași pe care îi ai de parcurs pentru a nu risca amenzi pentru lipsa anumitor formalități sau etape pe care nu știai că trebuie să le parcurgi. Îți prezentăm în cele ce urmează, un mic ghid contabil pentru antreprenori începători, în 10 pași, care cuprinde câteva îndrumări utile întreprinzătorilor care s-au decis să inceapă o afacere pe cont propriu. Pasul 1: Înființarea unei firme (SRL) sau a unui PFA Orice activitate vei desfășura, va trebui să o faci sub o formă legală, autorizată la ONRC (Oficiul Național al Registrului Comerțului). Poți alege să îți...

Contabilitate Upwork – obligații | taxe freelancer Romania

Contabilitate Upwork – obligații | taxe freelancer Romania

  Contabilitate Upwork – obligații și taxe freelancer Romania Ce este un freelancer?  Conform definiției, un freelancer, liber profesionist sau „lucrător freelance” este o persoană care lucrează independent, care desfășoară o profesie fără un angajament pe termen lung cu un angajator. Freelancerii pot fi uneori reprezentați de o firmă sau agenție care se ocupă cu găsirea clienților, sau cu revânzarea serviciilor oferite de freelanceri. Cele mai populare domenii de activitate sunt:Planificare și management evenimente, Copywriting și content writing (scrierea de conținut, articole, sau texte destinate marketingului), IT, Design grafic și web design, Producție și editare video, Traduceri, Consultanță și planuri de afaceri, Servicii de...

Firmă suspendată declarată inactivă de către ANAF

Firmă suspendată declarată inactivă de către ANAF

Firmă suspendată declarată inactivă de către ANAF Cum se poate relua activitatea după ce ai fost declarat inactiv de către ANAF? Decizia de suspendare a activității unei firme, poate avea la bază mai multe motive. Unele firme nu mai desfășoară activitate pentru o anumită perioadă de timp și decid să își suspende activitatea, altele nu vor să mai aibă grija contabilului și a depunerii declarațiilor, altele, pur și simplu au suspendat activitatea cu mulți ani în urmă, încă de pe vremea când se datora impozitul forfetar, care era un impozit minim obligatoriu, indiferent dacă aveai cifră de afaceri sau nu și au considerat că suspendarea activității este o soluție de moment pentru a scăpa de plata acestui impozit. Oricare ar fi fost motivele...

O nouă declarație pentru Agenții de turism

O nouă declarație pentru Agenții de turism

O nouă declarație pentru Agențiile de turism Termen de depunere 28 februarie 2019 În luna august a apărut în MONITORUL OFICIAL  NR. 728 din 23 august 2018, Ordonanța Guvernului Nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate. Acestă ordonanță stabileşte cadrul legal cu privire la contractele ce au ca obiect pachetele de servicii de călătorie precum şi serviciile de călătorie asociate, încheiate între călători şi comercianţi. În ordonanță sunt definite tipurile de activităti desfașurate de către agenții de turism. Astfel, se pot desfășura atât activități de organizare cât și activități de intermediere. Conform definiției din lege, cele două tipuri de activități desfășurate de agenții de turism se...

Regimul derogatoriu – suspendarea activității

Regimul derogatoriu – suspendarea activității

Regimul derogatoriu – Poți să nu depui anumite declarații dacă suspenzi activitatea Regimul derogatoriu este reglementat prin Ordinul Nr. 889/2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Potrivit acestui ordin, societăţile comerciale care doresc suspendarea activității la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), au posibilitatea ca, pe perioada de suspendare, să nu mai depună la organul fiscal anumite declaraţii. Regimul derogatoriu de declarare prezintă o serie de avantaje pentru firme, persoane fizice autorizate (PFA), Întreprinderi Individuale (II) sau Profesii liberale: nu trebuie să depună la organul fiscal o serie de declarații cum ar fi: formularul 100, 101, 112, 120, 300; nu sunt supuşi...

Cesiune de parti sociale | Cesiune firma

Cesiune de parti sociale | Cesiune firma

Cesiune de parti sociale | Cesiune firma Continuam astazi seria de articole in care am discutat despre inființarea unei firme - pas cu pas, precum si ce ai de facut dupa ce ai infiintat firma si vom vorbi astazi despre cesiuni de parti sociale. Prin definiție, cesiune reprezinta transmiterea prin contract de catre o persoana sau firma (numita cedent) unei alte persoane sau firme (numita cesionar) a unui bun sau a unui drept. In speta, cesiunea de parti sociale reprezinta transmiterea printr-un contract de cesiune a partilor sociale ale unei societati catre una sau mai multe persoane, asociate deja in societate sau straine de aceasta, care dobandesc astfel calitatea de asociati. In practica, se intalnesc diverse situatii pentru care se...

Modificarea salariului minim incepand cu 01 ianuarie 2019

Modificarea salariului minim incepand cu 01 ianuarie 2019

Modificarea salariului minim incepand cu 01 ianuarie 2019 In Monitorul Oficial NR. 1045 din 10 decembrie 2018 a fost publicata HG nr. 937/2018, prin care a fost adoptat salariul minim garantat in plata valabil incepand cu 01 ianuarie 2019. Vezi aici hotararea privind modificarea salariului minim. Documentul reglementeaza salariul minim brut garantat in plata, care se va majora incepand cu data de 1 ianuarie 2019 de la 1900 lei lunar cat este in prezent la 2080 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 12,43 leri/ora. Salariul minim se stabileste diferentiat, astfel: a) Suma de 2.080 lei pentru persoanele care nu au studii superioare; b) Suma de 2.350 lei pentru persoanele incadrate in...

Ce am de făcut după ce am ridicat actele de la O.N.R.C?

Ce am de făcut după ce am ridicat actele de la O.N.R.C?

Ce am de făcut după ce am ridicat actele de la O.N.R.C? Tocmai ti-ai infiintat un S.R.L. (SOCIETATE COMERCIALA CU RASPUNDERE LIMITATA)? Iti vom explica ce ai de facut in continuare. Dupa cum iti spuneam in articolul nostru precedent „Inființare firmă 2018 – Pas cu Pas”, care poate fi citit aici, dupa ce ai toate actele de la ONRC (Oficiul National al Registrului Comerțului), trebuie să mergi la banca la care ai depus capitalul social, cu o copie de pe aceste acte, ca sa iti deschizi un cont curent bancar.Suma reprezentand capitalul social depus, iti va fi transferata in noul cont curent.Acesti bani ii vei putea folosi pentru activitatea curenta a firmei, pe baza de documente justificative. Urmatorul pas este gasirea unui contabil. Acest...