E-commerce|Contabilitate magazin online|Contabilitate dropshipping

Am creat aceasta pagina din dorinta de a va prezenta informatii cat mai detaliate legate de activitatea pe care o desfasurati in mediul online, activitate care poate sa fie generatoare de venituri pentru Dvs, prin diferite modalitati de prezentare a produselor vandute sau a serviciilor prestate.
Afacerile online au cunoscut o dezvoltare imensa in ultimii ani. Usurinta prin care se poate face cunoscut publicului larg un produs sau un serviciu, faptul ca ai posibilitatea de a lucra de oriunde, din fata calculatorului, libertatea de a putea alege orele la care lucrezi, fara a fi obligat sa respecti un orar anume, usurinta prin care ajunge informatia la utilizatorii din intreaga lume, au determinat trendul ascendent al activitatilor desfasurate online.

Firma de contabilitate Cluj – LIN Premium Conta, va ofera servicii de contabilitate magazin online, contabilitate dropshipping, contabilitate Amazon si alte platforme ecommerce.

Ce tipuri de activitati sau modalitati de vanzare sunt in comertul electronic?

In practica, intalnim mai multe tipuri de afaceri online.Fiecare dintre acestea prezinta avantaje si dezavantaje.

Vanzarea prin marketplace
Vanzarea prin marketplace reprezinta o platfoma online, unde informatiile despre produs sau serviciu sunt furnizate de catre mai multe terte parti, in timp ce tranzactiile sunt prelucrate de catre operatorul pietei.
Exemple de astfel de marketplace-uri sunt eMAG, Amazon, cel.ro, elefant.ro, platforme care, pe langa propriile produse, ofera si altor vanzatori posibilitatea de a-si afisa produsele pe platforma, contra unui comision.

Vanzarea prin site de prezentare
Site-ul de prezentare se preteaza in special prezentarii de servicii.
Mediul online reprezinta una dintre cele mai usoare modalitati de promovare si de a-ti face cunoscute serviciile. Practic, orice serviciu, produs sau informatie o cautam pe internet.
Un site de prezentare ofera vizitatorilor informatii despre produsele sau serviciile oferite, date despre firma, istoricul firmei si nu in ultimul rand, date si formulare de contact, prin care permiti clientilor sa te gaseasca mai usor.

Vanzarea prin blog
Daca te-ai decis sa iti faci cunoscute produsele sau serviciile prin intermediul uni blog, ai la dispozitie platforme gratuite, prin care poti atrage clienti.
Construirea unui blog este un proces complex, pe termen lung, care necesita multa implicare, seriozitate, postari frecvente, oferirea de informatii concise si relevante pentru cititori.

Vanzarea printr-un magazin online
Un, magazin online sau magazin electronic (e-shop), este un website de comert electronic destinat vanzarii de produse si servicii. In cele mai multe dintre cazuri, magazinul online reprezinta o platforma pe care sunt adaugate produse care pot fi accesate si cumparate, urmand a fi achitate prin diverse modalitati de plata selectate de cumparator: card de credit, transfer bancar, ramburs și avand ca modalitate de transport: posta, curier, avion etc.
In general, magazinele online permit cumparatorilor sa utilizeze functii de cautare pentru a gasi modele, marci sau elemente specifice. Clientii online trebuie sa aiba acces la internet si la o metoda de plata valabila pentru a incheia o tranzactie.
In practica, suntem familiarizati cu termeni asociati magazinului online, termeni precum comertul electronic sau e-commerce.
Comertul electronic, cunoscut si sub denumirea din limba engleza ca Electronic Commerce sau e-Commerce, reprezinta un cumul de activitati desfasurate online, ce includ cumpararea si vanzarea de produse si servicii, aplicatii pentru telefoane mobile, tablete, etc., diverse tranzactii electronice precum: rezervari si tranzactii intre firme, negocieri, vanzare de bilete online, imagini sau inregistrari vocale, toate acestea desfasurate prin intermediul internet-ului.

Care sunt pricipalele tipuri de comert electronic?

Exista cinci categorii generale de comert electronic:
1.B2B (business-to-business) – Tranzactiile de e-Commerce se desfasoara intre doua companii. (exemplu o companie care vinde un soft de contabilitate pentru firme).
2.B2C (business-to-consumer) – Tranzactiile de e-Commerce in care companiile vand catre cumparatori individuali – persoane fizice (exemplu dropshipping).
3.C2B (consumer-to-business) – Persoanele fizice (consumatori) care utilizeaza internet-ul pentru a-si vinde propriile produsele sau servicii catre firme, pentru a cauta vanzatori care sa liciteze pentru aceste produse sau servicii (exemplu freelanceri care isi ofera serviciile pe platforme ca Upwork, Fiverr, LiberProfi, etc).
4.C2C (consumer-to-consumer) – Consumatorii care vand direct catre alti consumatori (exemplu eBay).
5.E-government – Tranzactiile intre cetateni si autoritatile statului (exemplu: educatie, impozite, sanatate).

Ce tipuri de activitati sau produse sunt in comertul electronic?

In general, exista doua tipuri de produse care fac obiectul comertului electronic:
Produse tangibile – Magazine online care vand produse fizice (de exemplu haine, birotica, aparatura)
Produse intangibile – Magazine care vand produse digitale (de exemplu cursuri online, diverse aplicatii).

Avantajele și dezavantajele comertului electronic

Inainte de a va gandi la ce tip de afacere vreti sa dezvoltati in mediul online, puneti in balanta avantajele si dezavantajele pe care le prezinta o afacere online, comparativ cu o afacere clasica, ce se desfasoara intr-un spatiu fizic (un birou, un spatiu inchiriat, etc).

Avantajele unui magazin online sunt in principal legate de facilitatile oferite implicit de mediul online.

  • Investitia initiala este minima
    Comertul electronic este foarte avantajos pentru antreprenorii la inceput de drum, care nu dispun de venituri foarte mari si pentru care este esentiala reducerea costurilor initiale: nu necesita spatii de depozitare inchiriate, numarul de angajati este mai mic decat in cazul unui sediu fizic, cheltuieli cu utilitatile reduse, etc.
    La magazinele online costurile initiale sunt legate domeniul si gazduirea site-ului, abonamentul pe plaforma de desfasurare a activitatii.
  • Cresterea rapida a vanarilor
    Consumatorii au acces in orice moment si din orice colt al lumii la magazinul online, nefiind limitat de un orar de functionare;
    Site-ul este la dispozitia clientilor non stop, comenzile online pot fi plasate la orice ora din zi si din noapte.
  • Afacerea se poate extinde in toata lumea
    Un magazin online permite promovarea afacerii targetat pe anumite nise, se poate seta publicul caruia i se adreseaza afacerea ta.
    Deasemenea, permite atragerea unor clienti care nu se afla in fizic in apropierea magazinului, clientii pot fi din orice zona. Exista multiple optiuni de curierat cu care se poate colabora pentru livrarea produselor comercializate: posta, curier, avion etc.
  • Metode de comunicare eficiente
    Comunicarea cu clientii se realizeaza eficient, mesajele pot ajunge la acestia prin e-mail sau sms, sau diverse instrumente si aplicatii care usureaza comunicarea.
    Metodele de plata sunt simple si rapide.
    Produsele cumparate pot fi achitate prin diverse modalitati de plata selectate de cumparator: card de credit, transfer bancar, ramburs.

Dezavantajele unui magazin online

Dezavantajele unui magazin online sunt legate in principal de multitudinea de afaceri existente in mediul online, concurenta si diversitatea produselor existente.

  • Consumatorul poate vizita mai multe magazine online, avand posibilitatea sa compare preturi, sa citeasca recenzii;
  • Riscul deteriorarii produselor in timpul transportului;
  • Expedierea produselor poate dura cateva zile, existand posibilitatea ca potentialul clientul sa se razgandeasca ai sa renunte la comanda;
  • Costuri legate de promovarea magazinului online (in pricipiu legate de marketing, optimizare, reclame platite).

Cum pot funcționa legal dacă vreau să îmi deschid un magazin online?

Ca să se poată desfășura o activitate pe platformele de e-Commerce, primul pas este înființarea la ONRC (Oficiul Național al Registrului Comerțului) al unui SRL (Societate cu Răspundere Limitată) sau PFA (Persoană Fizică Autorizată), acestea fiind cele mai utilizate forme de organizare.

Pentru detalii legate de infiintare firma consultati pagina de noastra de infiintari firme.

Ce cod CAEN aleg pentru magazin online?

Pentru un magazin online, codul CAEN ce trebuie sa fie trecut in actul constitutiv si sa fie autorizat la ONRC este:
CAEN 4791 – Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet
Puteti avea si alte activitati autorizate, cu coduri CAEN diferite.

Este necesara casa de marcat pentru magazinele online?

In practica se intalnesc doua situatii distincte legate de casa de marcat:
1. Produsele magazinului online sunt livrate direct catre client, plata se face online cu cardul prin procesatori de plati, prin transfer bancar sau ramburs prin firma de curierat.Firma de curierat incaseaza contravaloarea produsului si va vira banii catre magazin.
In acest caz, achizitionarea si inregistrarea unei case de marcat nu este obligatorie.
2. Magazinele online care livreaza bunuri direct catre client, de la sediul social sau de la un depozit al sau.
In acest caz, magazinele sunt obligate sa detina o casa de marcat, fiscalizata la ANAF si sa transmita lunar catre ANAF, in format electronic, raportul privind casa de marcat electronica fiscala.

Informatii obligatorii de afisat pe site

Legea care reglementeaza obligatia afisarii informatiilor pe site este Legea Nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic
Pentru a functiona in legalitate, magazinele online trebuie sa afiseze anumite informatii pe site-ul propriu:
Afisarea Datelor de identificare ale societatii: denumirea entitatii, forma juridica, sediul social, codul unic de inregistrare, numarul din registrul comertului. Pentru societatile cu raspundere limitata se specifica si capitalul social, iar pentru cele pe actiuni sau in comandita pe actiuni se mentionează capitalul social subscris si cel varsat.
La Art.5 din Legea 365/2002, sunt prevazute afisarea urmatoarelor informatii:
a) numele sau denumirea furnizorului de servicii;
b) domiciliul sau sediul furnizorului de servicii;
c) numerele de telefon, fax, adresa de posta electronica si orice alte date necesare contactarii furnizorului de servicii in mod direct si efectiv;
d) numarul de inmatriculare sau alte mijloace similare de identificare, in cazul in care furnizorul de servicii este inscris in registrul comertului sau in alt registru public similar;
e) codul de inregistrare fiscala;
f) datele de identificare ale autoritatii competente, in cazul in care activitatea furnizorului de servicii este supusa unui regim de autorizare;
g) titlul profesional si statul in care a fost acordat, corpul profesional sau orice alt organism similar din care face parte, indicarea reglementarilor aplicabile profesiei respective in statul in care furnizorul de servicii este stabilit, precum si a mijloacelor de acces la acestea, in cazul in care furnizorul de servicii desfasoara o activitate profesionala reglementata;
h) tarifele aferente serviciilor oferite, care trebuie indicate cu respectarea normelor privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, cu precizarea scutirii, includerii sau neincluderii taxei pe valoarea adaugata, precum si a cuantumului acesteia;
i) includerea sau neincluderea in pret a cheltuielilor de livrare, precum si valoarea acestora, daca este cazul;
j) orice alte informaţii pe care furnizorul de servicii este obligat sa le puna la dispozitie destinatarilor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Se creeze pe prima pagina a site-ului un link catre ANPC.
Reglementarea este stabilita prin Ordinul Nr. 72 din 11 martie 2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor
Art.2 din Ordinul Nr. 72 / 2010 prevede astfel:
Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C.”

Sa respecte GDPR.
Regulamentul general privind protectia datelor (GDPR) se aplica din 25 mai 2018 si urmăreste o protectie sporita a persoanelor fizice in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal.Acesta prevede respectarea obligatorie cel putin a urmatoarelor elemente:
-persoana vizata si-a dat consimtamantul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice;
-prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract;
-prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale ce ii revine operatorului;
-prelucrarea este necesara pentru a proteja interesele vitale ale persoanei vizate sau ale altei persoane fizice;
-prelucrarea este necesara pentru indeplinirea unei sarcini care serveste unui interes public sau care rezulta din exercitarea autoritatii publice cu care este investit operatorul;
-prelucrarea este necesara in scopul intereselor legitime urmarite de operator sau de o parte terta, cu exceptia cazului in care prevaleaza interesele sau drepturile si libertatile fundamentale ale persoanei vizate, care necesita protejarea datelor cu caracter personal, in special atunci cand persoana vizata este un copil.

Afisarea de date suplimentare in ce priveste autoritatile de reglementare speciale.
In cazul in care magazinul este supus unui regim de autorizare ( ex. Ministerul Sanatatii, APM, etc)
-Prestatorii de servicii turistice sunt obligati suplimentar sa afiseze pe site numarul licentei de la Ministerul Turismului si polita de asigurare profesionala.
-Comerciantii care vand produse alimentare in vrac sunt obligati sa afiseze pe site un link catre ANSVSA.
-Comerciantii care vand bijuterii de argint sau aur sunt obligati sa afiseze pe site numarul autorizatiei ANPC pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase.
Daca doriti sa aflati mai multe detalii legate de intocmirea documentelor, declaratiile care se depun la ANAF, taxele datorate la stat, expertii nostri va ofera tot suportul necesar.

Puteti contacta Firma de contabilitate Cluj –  LIN Premium Conta pentru a primi recomandari de soft-uri de gestiune a magazinelor online, integrarea vanzarilor cu gestiunea, facturarea si contabilitatea magazinului online.

Daca doriti sa colaborati cu Firma de contabilitate LIN Premium Conta pentru activitatea Dvs.de comert electronic (e-commerce), nu ezitati sa ne contactati.
Oferim servicii de contabilitate si salarizare atat pentru activitati online, cat si pentru cele offline, servicii de contabilitate magazin online, contabilitate dropshipping, contabilitate Amazon si alte platforme ecommerce.

Telefon: 0741 228 697
contact@contabilitatepebune.ro