Inființare firmă 2018 – Pas cu Pas / Infiintari firme

Dacă ai o idee de afaceri și vrei să o pui in practică, dacă vrei să accesezi Fonduri Europene sau ai deja o afacere si vrei să te dezvolți, ai luat decizia de inființare firmă, atunci acest articol este pentru tine.
In cele ce urmează vei regăsi câteva informații utile despre inființarea unui  S.R.L. (Societate cu Răspundere Limitată).

Primul pas este să iți alegi numele firmei.

La prima vedere, pare un lucru banal, însă in practică nu este chiar așa.
În primul rând, pentru multe persoane numele firmei este deosebit de important.
Unii vor ca numele firmei lor să fie cât mai scurt si ușor de pronuțat, alții vor ca numele firmei să contină inițialele numelor personale sau combinații ale acestora, alții vor ca numele firmei să fie foarte sugestiv pentru viitoarea afacere.

După ce ți-ai ales numele firmei, va trebui să mergi la ONRC (Oficiul Național al Registrului Comerțului) și să verifici dacă numele ales de tine este unic. Acolo se completează Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă.

Vei primi Dovada privind disponibilitatea si rezervarea firmei, cu număr de înregistrare si dată.

Sugestia noastră este să mergi pregătit cu mai multe variante de denumire de firmă, deoarece unicitatea acesteia se verifică de către ONRC la nivel național și nu se acceptă denumiri de firme asemănatoare.

Urmatorul pas este să stabilești unde va avea firma ta sediul social.
Cum poți să faci dovada?
-Cu un contract de inchiriere;
-Cu un contract de comodat;
-Cu un contract de locațiune.

După ce ai stabilit unde va fi sediul firmei, va trebui sa obții Acordul vecinilor și al Asociației de proprietari/locatari, completând în acest sens un formular ONRC, pe care vei avea:
-Semnăturile vecinilor cu care sunt pereți comuni ( vertical si orizontal);
-Semnatura președintelui Asociației
-Ștampila Asociației

Dacă nu exista Asociație, atunci se va da o declarație pe proprie răspundere.

În momentul încheierii contractului de închiriere/comodat/locațiune pentru a fi depus la dosarul ONRC, societatea nu este încă înființată, va trebui menționat faptul că societatea este în curs de constituire si are rezervarea de denumire nr.____din data____.

Deasemenea, trebuie specificat faptul că proprietarul spațiului este de acord cu stabilirea unui sediu social al societății.

Recomandare: durata contractului de închiriere/comodat/locațiune ar trebui să fie cât mai lungă, preferabil pe duratată nedeterminată. De ce?

Dacă, de exemplu, se încheie contractul de închiriere/comodat/locațiune pe o durată de trei ani, atunci si durata sediului firmei va fi tot pe trei ani.După cei trei ani, dacă nu se va depune la ONRC (cu taxe suplimentare) dovada de prelungire a sediului cu un nou contract, sau prelungirea celui vechi, atunci Administratia Financiară (ANAF), va constata că a expirat sediul, va declara firma inactivă și o va inscrie in Registrul Contribuabililor Inactivi.

În continuare, va trebui să iți stabilești care va fi activitatea principală. Poți avea doar o singură activitate principală.

Codul de activitate il poți alege din nomenclatorul CAEN REV.2, care este un document emis de catre Institutul Național de Statistică si cuprinde toate activitățile care se pot desfășura. Acest nomenclator este revizuit periodic.

Tot din acest nomenclator iți vei alege si activitățile secundare pe care le vei desfășura.

Recomandare: citește cu atentie explicatiile (descrierea) fiecărui cod CAEN, pentru a-l alege corect pe cel care se potrivește cel mai bine activității pe care urmează să o desfășori.

După ce ai ales activitățile, urmează să le autorizezi. Nu este suficient să le ai in actul constitutiv.
Recomandare: autotizează doar activitățile pe care le vei desfășura (inclusiv activitatea principală).

Urmează să îți întocmești actul constitutiv.

Acum ai tot ce îți trebuie ca să poți depune capitalul social la bancă.
Capitalul social minim este de 200 RON.Se poate depune la orice bancă.
Așadar, la bancă ai nevoie de:
-buletin( toti asociații);
-actul constitutiv;
-dovada privind disponibilitatea si rezervarea firmei;
-200 RON.

Vei primi de la bancă o chitanță de depunere numerar/foaie de vărsământ.

Cu toate aceste documente, vei merge la ONRC.Vei avea de completat anumite cereri si vei avea de achitat taxe.

In decurs de trei zile lucrătoare, ți se va soluționa dosarul si vei primi:
-Rezoluția de admitere a constituirii firmei
-Certificat constatator
-Certificat de înregistrare

După ce ai toate actele de la ONRC, trebuie să mergi la banca la care ai depus capitalul social. Va trebui sa duci o copie de pe aceste acte, pentru a se putea deschide contul curent și a se putea transfera suma de 200 RON depusă inițial.
Nu ești obligat să deschizi cont curent la banca la care ți-ai depus capitalul social. Totuși, va trebui să faci dovada de inființare firma, să soliciți închiderea contului de capital social și apoi poți merge la altă bancă să iți deschizi contul curent.

Va trebui să îți găsești un contabil care să îți explice ce ai de făcut mai departe.
Acest contabil poate fi expert contabil care profesează individual, poate fi o firma contabilitate Cluj, sau poate fi o persoană cu studii superioare de specialitate.

Dacă, după ai citit articolul nostru, ți se pare complicată procedura înfiintarii unei firme, firma noastră de contabilitate Cluj te poate ajuta cu servicii de inființare firmă Cluj, precum si cu diverse servicii contabile Cluj.

Află mai multe detalii aici.

Urmărește-ne in continuare pe blog, pentru a citi articole viitoare, cum ar fi:
Ce am de făcut după ce am ridicat actele de la ONRC?
Vreau să imi deschid un punct de lucru.Ce am de facut?
Despre cesiuni de părti sociale
Lichidare firma Cluj Pas cu Pas

Urmarește și pagina noastră de facebook, pentru a fi la curent cu noutățile legislative. Like+Share…

Un like?
  •  
  •