Tocmai ti-ai infiintat un S.R.L. (SOCIETATE COMERCIALA CU RASPUNDERE LIMITATA)?

Iti vom explica ce ai de facut in continuare.

 

Dupa cum iti spuneam in articolul nostru precedent „Inființare firmă 2018 – Pas cu Pas”, care poate fi citit aici, dupa ce ai toate actele de la ONRC (Oficiul National al Registrului Comerțului), trebuie să mergi la banca la care ai depus capitalul social, cu o copie de pe aceste acte, ca sa iti deschizi un cont curent bancar.Suma reprezentand capitalul social depus, iti va fi transferata in noul cont curent.Acesti bani ii vei putea folosi pentru activitatea curenta a firmei, pe baza de documente justificative.

Urmatorul pas este gasirea unui contabil. Acest contabil poate fi expert contabil care profeseaza individual, poate fi o firma contabilitate Cluj, sau poate fi o persoana cu studii superioare de specialitate. Daca alegi varianta de colaborare cu un expert contabil, va trebui sa inchei cu acesta un contract de prestari servicii de contabilitate in forma scrisa.Daca alegi a doua varianta de colaborare, va trebui sa inchei cu acesta un Contract Individual de Munca in forma scrisa.

Persoana sau firma cu care inchei contractul, va trebui sa detina un certificat digital calificat, pentru a putea sa iti depuna declaratiile on-line.Asa ajungem la urmatorul pas:

Imputernicire notariala pentru contabilul tau, prin care ii acorzi dreptul de a depune in numele tau declaratiile, precum si dreptul de a accesa Spatiul Privat Virtual al firmei.

Achizitionarea stampilei este recomandata, desi nu mai este obligatoriu de utilizat in conditiile OG nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, care spune ca:

„Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum şi entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri, contracte sau orice alte documente sau inscrisuri depuse la institutiile sau autoritatile publice ori emise sau incheiate în relatia cu institutiile sau autoritatile publice”

In practica, se intalnesc multe situatii in care se solicita aplicarea stampilei pe documente.

Achizitionarea registrului unic de control in primele 30 de zile de la infiintarea firmei.In acest registru se noteaza toate controalele desfasurate in cadrul firmei de catre organele de control specializate: ANAF, DSV, DSP, urbanism,  protectia consumatorului, protectia muncii, inspectia muncii, protectia impotriva incendiilor si altele.Se pastreaza la sediul social si la fiecare sediu secundar autorizat.Costa 30 RON si se elibereaza de catre Administratia Financiara de care apartine firma.

Legea 252/2003 privind registrul unic de control prevede doua tipuri de amenzi: pentru neachizitionarea acestuia (pentru sediul social și / sau sediul secundar) amenda este cuprinsa intre 500 și 1.000 lei si pentru neprezentarea lui organelor de control amenda este cuprinsa intre 1.000 și 2.000 lei.

Numire prin decizie scrisa, a unei persoane din cadrul societatii, care se va ocupa de raportarea catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. Aceasta decizie se trimite catre Oficiul Național de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, prin Posta Romana, cu confirmare de primire.

Conform Legii 656/2002, persoana/persoanele desemnate vor raporta Oficiului, in cel mult 10 zile lucratoare, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.Prevederile se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro.

Numire prin decizie scrisa, a unei persoane din cadrul firmei, care va fi responsabila cu emiterea facturilor.Aceeasi persoana va gestiona seriile si numerele de facturi pe care va trebui sa ti le alegi.Pentru usurarea activitatii de facturare, este recomandata utilizarea unui soft de facturare.

Seriile si numerele facturilor si chitantelor emise de firma, vor putea fi doar cele stabilite prin aceasta decizie.Alegerea seriilor si numerelor alocate, este la latitudinea fiecarei firme.

Acestia sunt cativa pasi esentiali de facut in primele 30 de zile de la ridicarea actelor de la O.N.R.C. Mai urmează multi altii, pe care ii vei parcurge impreuna cu contabilul tau.

Daca inca nu ti-ai gasit un contabil, ne poti contacta aici pentru o oferta.

 

 

Urmărește-ne in continuare pe blog, pentru a citi articole viitoare, cum ar fi:

Vreau să imi deschid un punct de lucru.Ce am de facut?

Despre cesiuni de părti sociale

Lichidare firma Cluj Pas cu Pas

 

Urmarește și pagina noastră de facebook, pentru a fi la curent cu noutățile legislative. Like+Share

 

Un like?
  •  
  •